Между 20 и 30 стотинки поскъпнаха най-масовите видове хляб в Пазарджик, като увеличението беше регистрирано след връщането на 20-процентната ставка на ДДС. Според търговците, засега клиентите реагират спокойно, тъй като пазаруването след новогодишните празници все още е слабо.

„Има скок. С 20-30 стотинки е повишението, зависи от вида хляб, но поскъпването е при всички видове“, коментират местните търговци. Те прогнозират, че освен хляба, ще поскъпнат и други продукти като безалкохолните напитки, бирата, алкохола и цигарите.

Причини за поскъпването

Основната причина за увеличението на цените е връщането на стандартната 20-процентна ставка на ДДС, която до момента беше нулева за хляба. Освен това, търговците посочват поскъпването на електроенергията и водата, както и увеличението на минималната работна заплата като фактори, допринасящи за повишените разходи в производството.

Тенденцията в други градове

Подобно поскъпване на хляба се наблюдава и в други региони на страната. В Дупница хлябът поскъпна първи с 20%. В Стара Загора най-малкото увеличение в магазините е 30 стотинки, а на места достига дори 50 стотинки. Малките пекарни също повишиха цените на тестените изделия.

В Шумен най-масовият хляб вече струва над 2 лева, което предизвиква сериозно безпокойство сред потребителите.

Реакции и очаквания

Въпреки поскъпването, клиентите все още не са изразили категорични негативни реакции, тъй като празничният период е намалил обичайната активност в търговските обекти. Въпреки това, прогнози за нови увеличения в цените на други стоки като напитки и цигари могат да доведат до по-сериозни реакции от страна на потребителите.

Тенденцията на повишаване на цените на основните хранителни продукти е проблем, който засяга цялата страна. Търговците и производителите очакват още по-големи трудности в следващите месеци, ако ценовият натиск продължи да нараства.

Тази ситуация поставя предизвикателства пред българските домакинства, които вече усещат ефектите от увеличените разходи за ежедневни нужди.

PZ News
PZ News
Редактор

0 Коментара

Публикувай коментар

0 коментара