
Европейската комисия наложи глоба от 2.95 милиарда евро на Google за злоупотреба с доминиращото си положение в областта на рекламните технологии. Брюксел обвинява технологичния гигант, че е изкривявал пазара, като е давал предимство на собствените си услуги за сметка на конкурентите, рекламодателите и онлайн издателите.
Комисията подчерта, че собствеността на Google върху различни звена от екосистемата за онлайн реклами създава сериозни конфликти на интереси. Според изпълнителния вицепрезидент Тереса Рибера, компанията трябва да предложи ефективно решение, в противен случай ще бъдат наложени още по-строги мерки.
Google има срок от 60 дни – до началото на ноември – да представи план за промени. Сред възможните мерки не се изключва и структурно отделяне на активи в рекламния сектор.
Това е поредната голяма санкция срещу Google от ЕС. Предишни рекордни глоби включват 4.34 млрд. евро през 2018 г. за злоупотреби с Android и 2.42 млрд. евро през 2017 г. за облагодетелстване на собствената услуга за пазаруване.
Решението идва на фона на напрежение между ЕС и САЩ – Белият дом вече заплашва с търговски ответни мерки. Междувременно Google е изправен и пред съдебно дело в САЩ, насрочено за 22 септември, след като федерален съдия определи, че компанията е поддържала незаконен монопол в рекламата при търсене.
Публикувай коментар