Снимка-интернет Марица

Днешният ден в супермаркетите на чуждестранните търговски вериги в Пазарджик бе белязан от необичайна търговска атмосфера. Слаба активност, малко клиенти и като контрапункт - атрактивни промоции, характеризираха обстановката.  "Марица" информира, че на този етап е трудно да се прогнозира как и в каква степен ситуацията ще се промени през работния ден и дали българите ще подкрепят националния бойкот срещу покачването на цените.

Различни реакции сред клиентите

Малцината клиенти, които бяха засечени в супермаркетите, споделиха различни мотиви за посещението си. Част от тях изобщо не бяха информирани за бойкота, докато други го приемаха с недоверие или пренебрежение. „Какво ще стане, ако днес не купуваме? Нали утре пак трябва да го направим“, риторично попита възрастен клиент, който разглеждаше промоционалните оферти в един от магазините на Kaufland.

Друг клиент изрази скептицизъм към ефективността на подобна акция: „Това е работа на парче. Трябва да се вдигнем за всичко, не само за цените в търговските вериги.“ Тази нагласа отразява разнопосочните мнения сред обществото относно бойкота и неговата способност да повлияе на ценовата политика. информират от Марица 

Контраудар от търговските вериги

В отговор на обявения бойкот, мениджмънтът на големите супермаркети предприе тактически ход, привличайки клиенти с изключително щедри отстъпки. Докато стандартните промоции обикновено варират между 12% и 25%, днес някои стоки са намалени с цели 50%. Тези отстъпки обхващат както хранителни, така и нехранителни продукти, което прави пазаруването изкушаващо за клиентите, независимо от бойкота.

Ще се види ли ефектът в края на деня?

Истинската картина на бойкота обаче ще стане ясна в късните следобедни и вечерни часове, когато повечето работещи българи обичайно посещават супермаркетите. След 17:30 ч. ще стане ясно дали акцията е оказала съществено въздействие върху потребителските навици и дали бойкотът е постигнал основната си цел – да привлече внимание към проблема с високите цени.

Дали този протест ще има дълготраен ефект или ще остане само еднодневна демонстрация, предстои да разберем. 

Но едно е сигурно – както потребителите, така и търговските вериги внимателно следят развитието на ситуацията.

Информация : Марица.бг

PZ News
PZ News
Редактор

0 Коментара

Публикувай коментар

0 коментара