
Общинските съветници в Пазарджик одобриха формирането на маломерни и слети паралелки в неспециализираните училища на територията на общината за учебната 2024/2025 година. Решението е взето с цел осигуряване на равен достъп до качествено образование за всички деца и ученици, включително тези от малките населени места в общината. Весела Тодорова, директор на дирекция „Образование и култура”, подчерта, че маломерни и слети паралелки ще бъдат формирани в общо 39 училища в Пазарджишка област.
Мотиви и Очаквани Ползи от Решението
Основните мотиви за предложението са свързани с предотвратяване на отпадането на ученици от образователната система, особено на тези от уязвимите групи. Чрез създаването на маломерни и слети паралелки се цели да се повишат възможностите за постигане на качествено образование, включващо по-добра образователна подготовка и личностно развитие на учениците. Това решение е от особено значение за децата от малките населени места, където броят на учениците не винаги достига необходимия минимум за формиране на стандартни паралелки.
Противоположни Мнения и Призив за Анализ
Общинският съветник Тодор Попов изрази резерви по отношение на ефективността на слетите паралелки, като посочи, че в тях трудно може да се постигне качествено образование. Според него е необходимо да се извърши внимателен и обективен анализ на ситуацията, особено като се вземе предвид намаляващото население и съответно намаляващия брой деца в общината.
Перспективи за Бъдещето и Подходът на Общината
Кметът на община Пазарджик, Петър Куленски, отбеляза, че през последните две години е наблюдавано намаляване на броя на напускащите страната жители, докато броят на завърналите се се увеличава. Това според него е показателно, че закриването на училища в момента би било прибързано. Куленски подчерта, че е необходим задълбочен анализ на очакванията за демографското развитие през следващите години, преди да се вземат по-радикални решения като закриване на учебни заведения.
Решението на общинските съветници в Пазарджик за формиране на маломерни и слети паралелки е ключова стъпка към осигуряване на достъп до качествено образование за всички ученици в общината, независимо от техния произход и местоживеене. Въпреки това, остава въпросът за дългосрочната ефективност на този модел, особено в контекста на демографските предизвикателства, пред които е изправена общината.
Публикувай коментар