Община Пазарджик стартирането мащабни реформи в сметопочистването и сметоизвозването, с цел значително подобряване на качеството на услугите и ефективното управление на отпадъците.

През последните 15-20 години общинските услуги по сметопочистване и сметоизвозване не отговарят на нуждите на жителите на Пазарджик. Макар нововъведените “Зелени патрули” да успяват да дадат конкретна картина на чистотата в града и да водят до намаляване на локалните сметища около контейнерите и незаконните такива, проблемът с чистотата остава. Ситуацията в града и в населените места продължава да бъде далеч от равнищата, които всички ние искаме да виждаме. Постоянството и щателното изпълнение на задълженията не се случват по начин, който трайно да подобрява услугата в общината. В същото време съществуващите договори със сметопочистващите фирми обременяват бюджета на общината с прекомерни разходи, които не съответстват на ниското качество на предлаганата услуга.

За да се справи с този дългогодишен проблем, след изтичането на действащите договори със сметопочистващите фирми Общината ще създаде ново Общинско предприятие “Чистота”, което ще поеме всички дейности, свързани със сметопочистването и сметоизвозването. Тази стъпка ще позволи по-строг контрол над процесите, значително подобряване на качеството на услугите, повишаване на оперативната способност на служителите на всички нива, значително скъсяване на времето, необходимо за реакция и оптимизиране на разходите.

С този мащабно подготвян подход общината ще спести милиони левове годишно, които до момента се плащат под формата на ДДС и търговска печалба на частни фирми. Спестените средства, които съставляват близо 40% от общите разходи за сметопочистване, ще бъдат насочени към:

- закупуване на модерна сметопочистваща техника, отговаряща на съвременните нужди за ефективност на и скъсяване на необходимото време за почистване на открити площи
- нови контейнери, които да заменят морално остарелите такива, както и да подсигурят покритие на незаложени критични точки по населените места;
- внедряване на иновации в управлението на отпадъците, за да спестените средства да се реинвестират в по-добри услуги за гражданите.

Част от средствата, необходими за реализацията на реформата, ще бъдат осигурени чрез наскоро поискания кредит за покриване на досегашните дългове и ще бъдат насочени за закупуването на оборудване, което ще гарантира ефективното стартиране на Общинско предприятие “Чистота”. В Общинския съвет се внася нова Наредба за общинските предприятия, а впоследствие и устройствен правилник на ОП “Чистота”. Средствата за инвестицията ще бъдат включени в бюджета на Община Пазарджик и в План-Сметката за разходите, свързани с отпадъците за 2025 година.

Със създаването на Общинско предприятие “Чистота” Община Пазарджик ще се стреми с пълен контрол да сложи край на остарелите практики в сметопочистването и да открие нова ера на модерни и ефективни услуги, които ще осигурят чиста и добре поддържана градска среда за всички жители.

PZ News
PZ News
Редактор

0 Коментара

Публикувай коментар

0 коментара