В началото на декември столичната зала „Арена София“ се изпълни до краен предел, но причината не беше концерт или спортно събитие. Хиляди млади хора се стекоха, за да гледат на живо финала на интернет риалитито „Къщата на инфлуенсърите“. Това шоу, създадено от популярните ютубъри Павел Колев и Христо Стефанов (или Павел Колев и Ицака), се превърна в символ на променящите се медийни навици на младежите.

Докато традиционните медии остават предпочитани от по-възрастната аудитория, YouTube и социалните мрежи категорично завладяват вниманието на младите. В България 70% от интернет потребителите следват инфлуенсъри, а пазарът на онлайн реклама нарасна с близо 40% още през 2021 г., достигайки стойност от 100 млн. евро. В този контекст популярните ютубъри не само създават съдържание, но и изграждат собствени брандове, които оспорват монопола на телевизията.

Лидерите на българския YouTube пазар

1. The Clashers

  • Абонати: 1.5 млн.
  • Общо гледания: 519.1 млн.
  • Средно гледания на клип: 345 хил.
    Слави Панайотов, известен като Слави Клашъра, е най-популярният български ютубър. Съдържанието му, насочено основно към деца, включва любопитни факти, паранормални явления и конспиративни теории. Каналът му е първият в България, достигнал над 1 млн. абонати.

2. Светът на Ванката

  • Абонати: 1.04 млн.
  • Общо гледания: 568.6 млн.
  • Средно гледания на клип: 898 хил.
    Димитър Кирязов, създателят на „Светът на Ванката“, има най-лоялната аудитория в класацията. Видеата му с комедийния персонаж Ванката постигат почти 900 хил. гледания средно на клип, а популярността му доведе до заснемането на три пълнометражни филма.

3. Айде БГ

  • Абонати: 872 хил.
  • Общо гледания: 378.7 млн.
  • Средно гледания на клип: 364 хил.
    Християна Пенева и Ивайло Драгиев са създали семеен YouTube канал с универсално съдържание, което е атрактивно както за деца, така и за техните родители. Чрез класации, предизвикателства и влогове двамата привличат широка аудитория и печелят рекламодатели.

4. Andy Studio

  • Абонати: 852 хил.
  • Общо гледания: 471.3 млн.
  • Средно гледания на клип: 766 хил.
    Братята Андрей и Даниел Божков са майстори в създаването на цветно и забавно съдържание за младежи. Видеата им, често с предизвикателства и приключения, са хит сред младата аудитория, генерирайки между 5 и 10 млн. гледания всеки месец.

5. Цанов НАПРЕД и НАГОРЕ

  • Абонати: 631 хил.
  • Общо гледания: 102 млн.
  • Средно гледания на клип: 507 хил.
    Станислав Цанов привлича внимание със своите провокативни видеа по злободневни теми. Той се издържа основно от дарения чрез Patreon, а клиповете му често предизвикват емоционални реакции в младата аудитория.

6. Pavel Kolev & Icaka

  • Абонати: 594 хил.
  • Общо гледания: 224 млн.
  • Средно гледания на клип: 281 хил.
    Павел Колев и Христо Стефанов изграждат YouTube кариера с хумористични видеа и риалити проекти. Тяхното шоу „Къщата на инфлуенсърите“ се утвърди като интернет алтернатива на телевизионните риалити формати.

7. xXShadowHexXx

  • Абонати: 545 хил.
  • Общо гледания: 501 млн.
  • Средно гледания на клип: 137 хил.
    Васил Калинчев, познат като xXShadowHexXx, е най-продуктивният влогър в списъка с над 3600 видеа. Той снима основно съдържание, свързано с видеоигри, което се радва на огромна популярност сред геймърската аудитория.

8. БАЦЕ SandeFF ツ

  • Абонати: 544 хил.
  • Общо гледания: 152.2 млн.
  • Средно гледания на клип: 400 хил.
    Илиян Сандев и Стела Павлова създават семейно съдържание, насочено към деца и родители. Участието им в „Къщата на инфлуенсърите“ добави допълнителна популярност към канала им.

9. inStanT

  • Абонати: 461 хил.
  • Общо гледания: 158.9 млн.
  • Средно гледания на клип: 334 хил.
    Станислав Койчев, известен като inStanT, е сред ветераните в българския YouTube. Неговите леки и забавни видеа, включително скечове и предизвикателства, го правят предпочитан от тийнейджърската аудитория.

10. Мъци

  • Абонати: 404 хил.
  • Общо гледания: 184.2 млн.
  • Средно гледания на клип: 225 хил.
    Мартин Светославов, познат като Мъци, съчетава иронията и забавлението с бизнес усет. Освен видеа, той е издал книги и създава собствени продукти, включително дрехи и турнета.

Заключение

Популярността на тези канали ясно показва промяната в медийното потребление на младата аудитория. YouTube се утвърждава като водеща платформа за забавление и информация, превръщайки инфлуенсърите в звезди, които съперничат на традиционните медии. С динамиката на онлайн рекламата и креативността на създателите, бъдещето на българския дигитален пазар изглежда обещаващо.

PZ News
PZ News
Редактор

0 Коментара

Публикувай коментар

0 коментара