В рамките на обществена поръчка за избор на изпълнител за изготвяне на технически проект и строителство (инженеринг) на нов мост над река Марица в гр. Пазарджик бяха отворени 12 оферти. Проектът е част от първокласния път I-8 София – Пазарджик – Пловдив, който е от съществено значение за свързаността между областите Пазарджик и Пловдив. Индикативната стойност на поръчката е 16 027 550 лв. без ДДС, а средствата са от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Участващи компании и предложени оферти
В обществената поръчка участват следните компании със своите предложения:
„Делчев Инженеринг“ ООД - 14 454 244,00 лв. без ДДС
„ГБС – ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО“ АД - 15 031 122,64 лв. без ДДС
„ОРС – ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД - 14 720 000,00 лв. без ДДС
„ЗАПРЯНОВИ – 03 ООД“ - 13 500 000,00 лв. без ДДС
ДЗЗД „МОСТ МАРИЦА“ с участници „ЕКО-ХИДРО-90“ ООД и „ПЪТПРОЕКТ 2000“ ООД - 12 741 902,25 лв. без ДДС
„ГЕОРЕСУРС“ ЕООД - 12 500 000,00 лв. без ДДС
„ИСА 2000“ ЕООД - 15 200 000,00 лв. без ДДС
„ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД - 15 900 000,00 лв. без ДДС
ДЗЗД „ПН ПАЗАРДЖИК 24“ с участници „ПИМК ООД“ и „НИВЕЛ СТРОЙ“ ЕООД - 11 980 000,00 лв. без ДДС
ДЗЗД „Мост Пазарджик 2024“ ЕООД с участник „РИНЕКС – М“ ЕООД - 9 900 000,00 лв. без ДДС
ДЗЗД „МОСТ ХЕБЪР 2024“ с участници „АКВА КОНСТРУКТ ГРУП“ ЕООД и „СТОР ИНВЕСТ“ АД - 11 121 855,55 лв. без ДДС
ПАРСЕК ГРУП ЕООД - 12 235 000,00 лв. без ДДС
История на моста и необходимост от ново съоръжение
Мостът над река Марица е построен през 1964 г. и до момента не е основно ремонтиран. Той е разположен между двете кръгови кръстовища на ул. „Царица Йоанна“ и осъществява важна връзка между центъра на Пазарджик и южните квартали. Първокласното трасе е основна връзка между областите Пазарджик и Пловдив и по него преминава интензивен трафик.
Съществуващият мост е в недобро състояние и не отговаря на съвременните норми за безопасност. Поради тази причина, с ремонтни дейности не могат да бъдат постигнати необходимите стандарти за безопасност, което налага изграждането на ново съоръжение.
Проект и изисквания
Проектът предвижда изграждане на нов мост с дължина около 181 метра. Избраният изпълнител ще трябва да извърши необходимите проучвателни работи и да изготви технически проект за новото мостово съоръжение. Проектирането ще се извършва в три междинни етапа, като срокът за изпълнението им е 100 календарни дни, а срокът за строително-монтажните работи е 400 календарни дни.
Публикувай коментар