
Смъртта на Джорджо Армани на 91-годишна възраст бележи край на една епоха в световната мода, но и началото на ново стратегическо съревнование за контрола върху неговата империя. Според ръкописното завещание на дизайнера, оповестено публично в петък, три гиганта в индустрията – LVMH, EssilorLuxottica и L’Oréal – са посочени като предпочитани купувачи на компанията Giorgio Armani Group.
Условията на завещанието
Армани, единствен акционер в групата, е разпоредил първоначална продажба на 15% дял на един от трите конкурента, като в рамките на пет години трябва да последва нова сделка за допълнителни 30% до 54.9%. Ако продажбата не се осъществи, наследниците, които ще управляват компанията чрез фондация Giorgio Armani, трябва да изберат листване на борсата.
Сред ключовите наследници са дългогодишният му бизнес партньор Лео Дел’Орко, който получава 30% от акциите и 40% от правата на глас, както и племенниците Роберта и Силвана Армани, племенникът Андреа Камерана и сестрата на дизайнера Розана.
Стратегически интереси и връзки
Армани оставя след себе си компания с приблизителни годишни приходи от 2.4 млрд. евро, но с ограничен растеж в последните години, на фона на отдръпването на по-младите потребители от официалната мода.
L’Oréal вече има дългогодишно партньорство с групата чрез лицензионното производство на козметика и парфюми – включително емблематичния Acqua di Giò. EssilorLuxottica произвежда линията очила на Armani, а LVMH – световният лидер в лукса – може да използва сделката за още по-силни позиции в Италия.
Бъдещето на империята
Анализатори подчертават, че макар фондацията да е създадена още през 2016 г., за да гарантира независимостта на бранда, продажбата или листването изглеждат неизбежни. Решението кой ще поеме контрола върху марката Armani, която обединява Emporio Armani, Armani Exchange, Armani Privé, хотели, ресторанти и козметична линия, ще оформи новата карта на глобалната луксозна индустрия.
Публикувай коментар