На 13 февруари в България беше обявен бойкот на супермаркетите в знак на протест срещу високите цени. Въпреки инициативата, резултатите от деня бяха разнопосочни – докато в някои магазини действително се забелязваше по-слаб поток от клиенти, в други промоционалните оферти привлякоха значителен брой купувачи.
В София фоторепортер на БЛИЦ установи намалена посещаемост в няколко големи търговски вериги в центъра на града. Подобни кадри сподели и Мая Манолова, един от най-активните поддръжници на бойкота. Въпреки това, социалните мрежи се изпълниха със снимки и видеа от различни краища на страната, които показваха, че някои магазини не са останали празни.
В Пловдив, например, в голям супермаркет в квартал "Тракия" посетителите бяха предимно пенсионери, които се възползваха от намаленията. В Перник, обаче, служители на хипермаркети съобщиха за значително по-слаб клиентопоток в сравнение с обичайното. Подобна ситуация беше наблюдавана и в Благоевград, където паркингите пред магазините не бяха изцяло запълнени.
В същото време Бургас се оказа изключение – вместо да бойкотират, много потребители бяха привлечени от намаленията, които достигаха до 82% за различни продукти. Варненци също не се отказаха от пазаруването – макар и без обичайните опашки, хипермаркетите запазиха клиентелата си, особено сред по-възрастното население, което се възползваше от промоциите.
Общото мнение сред гражданите е, че цените на хранителните продукти продължават да растат, а доходите остават непроменени. Мнозина споделят, че месечният им бюджет не е достатъчен за нормален стандарт на живот, което прави промоциите важен фактор при пазаруването.
Бойкотът на 13 февруари показа, че макар част от обществото да подкрепя подобни инициативи, значителна част от потребителите продължават да се ръководят от личните си нужди и възможности. Това поражда въпроса – могат ли подобни акции да доведат до реална промяна или ефектът им остава символичен?
Публикувай коментар