
Пазарът на фитнеси в България преживява значително раздвижване с предстоящото придобиване на Flais от компанията Next Level, която е част от групата на Multisport. Сделката между двамата големи играчи обещава да оформи новия пазарен лидер в сектора, което ще бъде първото мащабно придобиване на пазара, който досега растеше предимно органично.
Настоящият лидер Pulse, от своя страна, продължава да разширява присъствието си, като строи новата си най-голяма фитнес зала, която трябва да отвори врати през 2025 г. Освен това, "Атлетик фитнес" също разширява своята мрежа, откривайки две нови зали през тази година – една в Пловдив и друга в Перник, която ще бъде готова преди края на годината. Сделки и разширения има и сред по-малките играчи на пазара.
По сделката между Next Level и Flais се чака решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Има обаче и противници на сливането, които са изпратили становища до антимонополния орган. Според "Атлетик фитнес", след сливането с Flais, групата на Multisport, която включва и Next Level, ще контролира 86.5% от пазара на здраве и фитнес в София и ще генерира над 70% от приходите в сектора в столицата. Ако се разглеждат само фитнес обектите, Next Level и Flais ще държат около 25% от пазара, съпоставимо с делът на конкурентите Pulse и "Атлетик фитнес".
Multisport също така оперира с мрежа от 140 хиляди активни карти, докато техният конкурент в картовите услуги, CoolFit, има около 7 хиляди активни потребители. CoolFit е част от мрежата на Pulse, която включва фитнес зали като Pulse, Athletic Fitness, Hammer Gym Center, и Coffit Club, които не са част от портфолиото на Multisport.
Тази трансформация в сектора обещава да промени съотношението на силите и да създаде нови възможности и предизвикателства за играчите на пазара.
Публикувай коментар