Снимка-интернет Нова тв

Влаковата катастрофа в Локорско разкри сериозни пропуски в системите за сигурност и комуникация в железопътната инфраструктура на България. Според председателя на Синдиката на железничарите Петър Бунев, ситуацията подчертава необходимостта от въвеждане на система за комуникация между локомотивите и инфраструктурните системи – нещо, което отдавна е трябвало да бъде направено.

Машинистът и сигнализацията

По думите на Бунев, машинистът не би тръгнал на червен сигнал без потвърждение или документи от диспечер. Според него действията на машиниста не са били напълно обосновани, а системите за сигурност не са отчели проблема своевременно.

Действията на диспечерите

Проф. Симеон Ананиев, представител на асоциацията на железопътната организация, изрази изненадата си, че машинистите не са потърсили връзка с диспечерите. Въпреки това, бързата реакция на диспечера от частната фирма, който е сигнализирал за проблема, е предотвратила по-голяма трагедия. Енергодиспечерът е спрял тока на локомотива, което е намалило сериозността на последствията.

Пропуснати възможности за предотвратяване на инцидента

Според експертите, ако влаковете бяха пътнически, последиците щяха да са катастрофални. Проф. Ананиев посочи, че балканският синдром на неглижиране на правилата е основен фактор за подобни инциденти.

„Ако системите за сигурност бяха по-добри и комуникацията между екипите – ефективна, трагедията можеше да бъде предотвратена“, обобщиха специалистите.

Катастрофата в Локорско е поредният сигнал за необходимостта от сериозни реформи в железопътната инфраструктура и системите за безопасност.

PZ News
PZ News
Редактор

0 Коментара

Публикувай коментар

0 коментара