Снимка-интернет Медиапол

Японският автомобилен гигант Toyota запази лидерската си позиция в световен мащаб за пета поредна година, реализирайки 10.8 милиона продадени превозни средства през 2024 г., съобщава "Ройтерс". Въпреки това компанията отчита спад от 3.7% в сравнение с предходната година, основно заради проблеми на вътрешния пазар.

Най-сериозно влияние върху продажбите оказа скандалът с дъщерното дружество Daihatsu, което през 2023 г. призна, че е фалшифицирало тестове за безопасност на поне 64 модела. В резултат производството на компанията беше временно спряно в Япония, но през февруари 2024 г. беше възобновено.

На второ място по продажби в глобален мащаб остава Volkswagen, който през 2024 г. е продал малко над 9 милиона превозни средства, отчитайки спад от 2.3%. Германският концерн продължава борбата с високите производствени разходи в Германия и интензивната ценова конкуренция на китайския пазар.

Докато Toyota запазва стабилни позиции в световен мащаб благодарение на силното търсене на хибридни автомобили в САЩ, в Китай продажбите на компанията са намалели с 6.9%, заради ожесточената конкуренция на местните автомобилни производители.

Въпреки предизвикателствата, Toyota остава несменяем лидер в автомобилната индустрия, доказвайки своята устойчивост и глобална доминация.

PZ News
PZ News
Редактор

0 Коментара

Публикувай коментар

0 коментара